Yapay Resif Projesi tanıtıldı

ANTALYA'da düzenlenen programda Yapay Resif Projesi'nin tanıtımı yapılarak, 3D yazıcı teknolojisi ve dijital üretim sistemler...

25 Haz 2026 - 21:50 YAYINLANMA
0 GÖSTERİM
Yapay Resif Projesi tanıtıldı

ANTALYA'da düzenlenen programda Yapay Resif Projesi'nin tanıtımı yapılarak, 3D yazıcı teknolojisi ve dijital üretim sistemleri kullanılarak üretilen 35 yapay resif bloğu denize indirildi.

Antalya'nın deniz ekosistemini korumak ve biyoçeşitliliği artırmak amacıyla yürütülen Yapay Resif Projesi'nin tanıtımı Atatürk Kültür Merkezi'nde gerçekleştirildi. Düzenlenen programa Vali Hulusi Şahin ve eşi Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi Proje Koordinatörü Ebru Şahin, Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanı Lokman Atasoy, Finike Belediye Başkan Yardımcısı Ömer Özdemir, Tarım ve Orman İl Müdürü Şakir Fırat Erkal, Akdeniz Su Ürünleri Araştırma, Üretme ve Eğitim Enstitüsü Teknik Koordinatörü Dr. Mehmet Ali Turan Koçer, Akdeniz Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Olgaç Güven, Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu Antalya İl Temsilcisi Taner Şahakalkan ile kurum ve kuruluş yetkilileri katıldı.

'DENİZİMİZE KATKI SAĞLAMANIN VAKTİ ÇOKTAN GELDİ'

Programda konuşan Vali Hulusi Şahin, Antalya'nın güzel ve deniziyle büyüyen bir şehir olduğunu ifade etti. Vali Şahin, "40 yıl kadar öncesine kadar Antalya sahillerinde gayet canlı bir deniz altı yaşamı varmış. Ancak aradan geçen süre zarfında bu canlılık maalesef kaybolmuş. Türkiye'de ve dünyada çok az görülen ekonomik ve demografik bir sıçrama yapan Antalya'nın, 40 yıldaki bu büyümesinin faturasını maalesef deniz altı yaşamı ödemiş. Artık, denizden beslenen ve denizle büyüyen Antalya'nın, denize bir şeyler vermesinin vakti çoktan geldi" dedi.

'ANTALYA İÇİN GENİŞ BİR VİZYON SUNUYORUZ'

Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Zirvesi'nde söyleyecek sözü olan bir şehir olmak istediklerini belirten Vali Şahin, "Bu nedenle 2026 yılının başından itibaren Antalya Valiliği öncülüğünde, özellikle denize odaklanan bir inisiyatif geliştirdik ve ismini de 'Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi' koyduk. Bu inisiyatifi hayata geçirmekteki ana vizyonumuz, denizimizi muhafaza etmek ve onu daha temiz hale getirecek faaliyetleri yürütmektir. Bu vizyon denizin yüzeyinden, altından ve deniz kıyılarından ibaret geniş bir çerçeve sunuyor; ancak bu çerçevenin içini hep birlikte dolduracağız. Tüm kurum ve kuruluşlar ile Antalya'yla ilgili söyleyecek sözü olan herkes bu inisiyatifin içerisindedir" ifadelerini kullandı. Konuşmasının devamında Yapay Resif Projesi'nin de Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi'nin önemli bir bileşeni haline geldiğini söyleyen Vali Şahin, "Bu hususta emek veren ve destek sağlayan herkese teşekkür ederim. Antalya'da denizimizin temizliğine bu şehirde yaşayan herkes bir nebze olsun katkı sağlayabiliyorsa, ne mutlu bize" sözlerini kaydetti.

'DENİZ EN ÖNEMLİ ZENGİNLİKLERİMİZDEN'

Antalya Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Büşra Özdemir, dünyanın en özel kıyı kentlerinden biri olan Antalya'nın en önemli zenginliklerinden birinin de denizi olduğunu söyledi. Her geçen gün etkilerini arttıran iklim krizi, çevre kirliliği ve insan kaynaklı baskıların deniz ekosistemini daha fazla tehdit eder hale geldiğine değinen Özdemir, Büyükşehir Belediyesi'nin bu bilinçle, Antalya için çok önemli olan ve uzun bir süredir üzerinde çalışılan Yapay Resif Projesi'ni hayata geçirdiğini söyledi. Başkan Vekili Özdemir, bu proje ile denizlerin korunmasına, biyolojik çeşitliliğin desteklenmesine ve su altı yaşamının güçlendirilmesine yönelik çok büyük bir adım atıldığını ifade etti. Özdemir, "Yıllardır denizden beslenen, denizin sunduğu güzelliklerle büyüyen ve gelişen bir kent olarak, bu kez biz denize bir şey veriyoruz. Denizimizin bize kattıklarına karşılık, ona yaşamı destekleyecek, ekosistemini güçlendirecek kalıcı bir değer bırakıyoruz. Projemiz; belediyemizin çevre ve iklim politikalarının somut bir göstergesi aynı zamanda Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi'nin ortaya koyduğu vizyonunun da önemli bir parçasıdır" diye konuştu.

'İNİSİYATİFİMİZ ÖNEMLİ İHTİYAÇLARIN BİR SONUCU OLARAK DOĞDU'

Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi Proje Koordinatörü Ebru Şahin de Antalya'nın 640 kilometrelik kıyı şeridi ve 233 mavi bayraklı plajıyla devasa bir zenginliğe sahip olduğunu belirterek, "Ancak bu deniz artık eskisi gibi değil. Denizimizi korumak için yalnızca temizlik yapmak yetmiyor artık. Hem temizlemek, hem önlemek, hem iyileştirmek, hem de bu işi tüm şehrin sahiplenmesini sağlamak gerekiyor. Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi tam da bu ihtiyaçtan doğdu. Sayın Valimiz Hulusi Şahin'in öncülüğünde, COP31'e hazırlık sürecinin önemli bir parçası olarak hayata geçirdik" dedi. Ebru Şahin, Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi'nin; denizdeki ve kıyıdaki mevcut kirliliği temizlemek, yeni kirliliğin denize ulaşmasını kaynağında engellemek, zarar gören denizel alanları iyileştirmek ve bu işin sahibinin sadece kurumlar değil, tüm Antalya olduğu bilincini güçlendirmek olmak üzere dört temel hedefinin olduğunu belirtti.

DUMANSIZ PLAJ UYGULAMASI TÜRKİYE'DE BİR İLK

Proje kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında bilgi veren Ebru Şahin, sahillerde ve kamusal alanlarda kurulan 17 ücretsiz içme suyu çeşmesi ile tek kullanımlık plastik şişe tüketimini azaltmayı hedeflediklerini belirtti. Türkiye'de bir ilk olarak Antalya'daki 5 plajda başlatılan 'Dumansız Plaj' uygulamasına dikkati çeken Şahin, bu adımla hem izmaritlerin denize ulaşmasını engellediklerini hem de çocuklara dumansız alanlar sunduklarını ifade etti.

YAPAY RESİF PROJESİ İLE DENİZE HAYAT VERİLECEK

Antalya Büyükşehir Belediyesi ve Akdeniz Üniversitesi öncülüğünde hazırlanan Yapay Resif Projesi'nin de hayata geçirildiğini duyuran Ebru Şahin, "Bütüncül yaklaşımımızın önemli bir halkası olan yapay resif çalışması, deniz yaşamımıza uzun yıllar boyu katkı sunacak. Hedefimiz net; Antalya'nın yalnızca güzel kıyılarıyla değil, o kıyıları korumak için ortaya koyduğu ortak akıl, iş birliği ve somut çalışmalarla da dünyada konuşulmasını sağlamak. Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi, yalnızca bugünün bir cevabı değil; aynı zamanda bu şehrin geleceğine verdiği bir sözdür" ifadelerini kullandı.

35 YAPAY RESİF DENİZE İNDİRİLDİ

Konuşmaların ardından Vali Hulusi Şahin, Antalya Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir, Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi Proje Koordinatörü Ebru Şahin ve beraberindekiler Kaleiçi Yat Limanı'nda tekneyle denize açıldı. Projenin ilk etabı kapsamında Düden Çayı'nın denize akan 'Aşağı Düden Şelalesi' açıklarında balık popülasyonunun olmadığı bir alanda, Antalya Büyükşehir Belediyesi'nin iştiraki ALDAŞ tarafından 3D yazıcı teknolojisi ve dijital üretim sistemleri kullanılarak üretilen 35 yapay resif bloğu denize indirildi. Vali Hulusi Şahin, Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Büşra Özdemir ve beraberindekiler resiflerin denize inişinin su altı görüntülerini tekneden canlı olarak izledi.

Kaynak :
DHA

YORUMLAR

Maksimum karakter sayısına ulaştınız.

Kalan karakter: